Praca domowa w mediach – zaczynamy akcję!

  • kamera monitoringu

Wraz z zespołem zaangażowanych wolontariuszek rozpoczęliśmy monitoring mediów pod kątem informacji o wizerunku osób pracujących w domu, a także samej pracy domowej. Chcemy dowiedzieć się „jak” mówi się o tej niezwykle ważnej sferze życia społecznego. Będziemy monitorować treści przekazów medialnych (programów, artykułów itp.) cieszących się największą popularnością (wyznaczoną wg oglądalności lub nakładu) w ostatnich miesiącach 2013 r.

W przekazach medialnych śledzimy i szczegółowo notujemy wszystkie informacje związane z pracą domową. Ważna jest identyfikacja obrazów osób wykonujących prace domowe, mówiących na jej temat lub w inny sposób z nią związanych. Celem jest scharakteryzowanie w jakich kontekstach pojawia się praca domowa oraz jakie cechy mają osoby wiązane z pracą domową w przekazach medialnych (płeć, wiek, sytuacja rodzinna, status zawodowy itp.).

Jednocześnie nadal zachęcamy osoby, które chciałyby się zaangażować w wolontariat do kontaktu z nami.